Stiri si noutati
Fii la curent cu cele mai noi stiri din agricultura

Comisia Europeana suplimenteaza bugetul de promovare a produselor agricole

25 ianuarie 2018

Comisia Europeana a alocat cca 169 milioane euro pentru promovarea produselor agricole europe la nivel global in 2018. Suma reprezinta o crestere cu 27 de milioane fata de anul precedent. Proiectele pot acoperi o gama extinsa de activitati, de la alimentatie sanatoasa pana la intrarea si promovarea pe anumite piete locale, atat in Europa, cat si in lume. In 2017, valoarea totala a cererilor de finantare a depasit de zece ori suma de 124 milioane euro disponibila prin acest program. Comisia Europeana considera ca Europa este cel mai mare exportator de alimente, iar fermierii europeni stabilesc standardele calitative in industria alimentara.

Doua treimi din fonduri sunt destinate promovarii produselor europe in tari non-EU cu potential ridicat: Canada, Japonia, China, Mexic si Columbia. In interiorul Europei au sanse sa fie selectionate proiectele care vizeaza informarea consumatorilor asupra elementelor de calitate sau asupra produselor organice sau cu indicatie geografica. Detalii cu privire la directiile de activitate eligibile in cadrul acestui program puteti gasi la adresa https://ec.europa.eu/info/news/commission-focus-growth-markets-eu-food-and-drink-2018-promotion-programmes_en

Sunt eligibili atat producatori independenti, cat mai ales organizatii si asociatii de producatori sau comercianti. Proiectele pot fi nationale sau multinationale si se vor derula pe o perioada de trei ani.  Data limita pentru depunerea proiectelor este 12 aprilie 2018, iar propunerile selectionate pentru co-finantare vor fi anuntate in toamna. In saptamanile urmatoare, Comisia Europeana va organiza mai multe sesiuni de informare a potentialilor beneficiari.