Ziarul Agricultorilor
Te tinem la zi cu cele mai noi tendinte in agricultura

Cum te informezi rapid asupra inputurilor agricole?

Achiziționarea inputurilor agricole este o activitate consumatoare de timp şi reprezintă o provocare pentru mulţi fermieri (44%, conform studiului AgroManager din 2011).
Situaţia este generată de  ofertele tot mai diversificate şi mai complexe, dar şi de impactul mare pe care inputurile agricole îl au asupra productivității: pe de o parte, calitatea şi alegerea celui mai potrivit produs, indiferent că vorbim de hibrizi sau fertilizanţi, iar pe de alta, costul de achiziţie. Când raportul costuri (motorină, inputuri, forţă de muncă) versus preţ (vânzare producţie agricolă) este fragil, câteva procente negociate la achiziţionarea inputurilor şi câteva sute de kilograme în plus la producţie pot face diferenţa între pierdere şi profit.

Dincolo de discuțiile directe cu furnizorii care vă vizitează, aveţi nevoie de informaţii pentru a evita confuziile şi a lua cea mai bună decizie. Chiar dacă internetul este asemenea unui ocean în care datele de încredere sunt greu de găsit, rămâne cea mai facilă sursă de informare.

Agrim.ro, acronim de la  Managementul integrat al inputurilor agricole, îşi propune să fie o platformă care să conecteze producătorii agricoli cu furnizorii de inputuri.

Platforma a fost dezvoltată de Facultatea de Agricultură din Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) Cluj-Napoca şi Fundația Resurse Eficiente și Agricultură Durabilă (READ). Obiectivul este ca o echipă de specialiști, cadre didactice din cadrul USAMV Cluj-Napoca, să facă această intermediere şi să ofere sfaturile necesare. Aveţi în vedere că este un instrument offline care implică interacțiuni cu membrii echipei Agrim! Veţi găsi totuşi pe site o listă de furnizori, grupați pe categorii, cu descrierea activității şi date de contact. Poate fi un punct de plecare pentru o documentare mai detaliată, accesând paginile web ale ofertanților. Dacă tot ajungeţi pe aceste pagini, vă puteți abona la newsletterele producătorilor şi distribuitorilor pentru a afla din timp eventualele promoţii, dar şi pentru a primi informaţii despre apariţia unor noi produse.
Informaţii similare, inclusiv despre organizarea de evenimente, puteţi găsi şi pe  paginile de social media (Facebook, LinkedIn, spre exemplu) ale acestor companii.

O altă cale de informare o reprezintă aplicaţiile mobile ale companiilor furnizoare de inputuri agricole.  Majoritatea au astfel de aplicaţii, chiar dacă nu sunt toate disponibile în limba română. Le puteţi găsi direct pe Google Play sau AppleStore. Funcţionează în general cu înregistrare (nume, locaţie, telefon şi e-mail) şi oferă informaţii descriptive şi vizuale despre portofoliul de produse, dar şi un nivel de suport tehnic, pentru identificarea buruienilor, bolilor şi dăunătorilor-cheie ai principalelor culturi din România şi asocierea celor mai potrivite remedii. Unele aplicaţii fac şi recomandări de produse (hibrizi, îngrăşăminte etc.) sau includ magazine online, unde puteţi găsi şi comanda diverse produse, în funcţie de ofertă, promoţii etc. Pentru că unele produse sunt contrafăcute, există furnizori care permit identificarea, cu ajutorul aplicaţiilor mobile (prin scanarea unui cod de bare sau a unui QRcode, spre exemplu), a elementelor de autenticitate a produselor (tip de ambalaj, culori, grafică etc).
Sursele de informare sunt mai bogate pentru cunoscătorii de limba engleză, pentru că majoritatea producătorilor sunt companii internaționale. Totuşi, cu paşi mici, industria de inputuri agricole se aliniază la tendinţele digitale şi, cu siguranţă, în următorul an vom vedea tot mai multe aplicații de tip agribusiness disponibile în limba română.