Ziarul agricultorilor > De ce ai nevoie si cat te costa semnatura digitala?

De ce ai nevoie si cat te costa semnatura digitala?

semnaturaFA

Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a lansat spre testare, in prima jumatate a anului, aplicatia MySMIS 2014, destinata solicitantilor si beneficiarilor de fonduri europene. Odata iesita din perioada de test, se prevede ca aplicatia dezvoltata de MFE si Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) sa fie folosita pentru toate procedurile de depunere a documentatiei proiectelor realizate prin fonduri europene, functionând ca o interfata de comunicare intre solicitanti/beneficiari si institutiile care gestioneaza fondurile UE.

Utilizarea MySMIS 2014 presupune achizitionarea unui Certificat digital calificat de catre reprezentantii legali ai persoanei juridice care depune proiectul (si/sau este beneficiar). Certificatul digital calificat – cunoscut si sub denumirea de semnatura electronica – include informatii in format electronic despre detinatorul certificatului, cheia publica a acestuia si semnatura electronica a autoritatii de certificare, date utilizate pentru stabilirea „identitatii virtuale" a unei persoane. Certificatele digitale calificate pot fi utilizate pentru crearea semnaturii electronice si a semnaturii electronice cu valoare legala (extinsa), criptarea informatiilor electronice si autentificarea la accesarea aplicatiilor sau site-urilor diferitelor autoritati de stat.

Conform „Registrului furnizorilor de servicii de certificare pentru semnatura electronica", la momentul actual exista cinci companii acreditate (pâna in 2017) de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale:

  • Trans Sped (www.transsped.ro);
  • Digisign (www.digisign.ro);
  • CERTSIGN (www.certsign.ro);
  • Alfatrust Certification (www.alfatrust.ro);

Centrul de Calcul (serviciile sunt livrate sub marca inregistrata Cert Digital – www.certdigital.ro).

Costurile de achizitie a unui Certificat digital calificat variaza intre 30 si 47 de euro (costul mediu al reinnoirii fiind de 30 de euro) si sunt eligibile in cadrul cheltuielilor proiectelor finantate prin fonduri europene.

Odata achizitionata, semnatura electronica poate fi folosita pentru a asigura autenticitatea, integritatea si nonrepudierea oricarui tip de document electronic in relatia cu partenerii de afaceri si cu institutiile de stat (Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Oficiul National

al Registrului Comertului, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Inspectoratul Teritorial de Munca etc.).